ADÉU A “CAMP 0” EN INVESTIGACIÓ. EXIGIM INFORMACIÓ SOBRE EL “SEXENNI DE TRANSFERÈNCIA”

El BOE d’ahir, 26 de novembre, va publicar la Resolució de 14 de novembre de 2018, de la Comissió Nacional Avaluadora de l’Activitat Investigadora, per la qual es publiquen els criteris específics aprovats per a cada un dels camps d’avaluació de la Recerca.

En aquesta, el Camp 0 queda substituït per un “projecte-pilot d’avaluació de l’activitat de transferència de coneixement i innovació per al professorat universitari i investigadors”. Aquest procés d’avaluació és complementari al tram de recerca resolt anualment per la CNEAI i el període sotmès a avaluació per a aquesta primera convocatòria serà de 6 anys. Es considera necessari haver obtingut prèviament l’avaluació positiva d’un sexenni en algun dels camps científics inclosos en l’avaluació de l’activitat investigadora.

UGT entén que el “sexenni de transferència” complementari als sexennis d’investigació ha de ser regulat facilitant als investigadors que ho sol·licitin el coneixement de les seves retribucions, la seva importància per a la carrera professional i l’acreditació a figures docents i investigadores, etc.

Ja al maig de 2018, després d’una reunió amb el secretari general d’Universitats de l’anterior Executiu, us vam fer arribar la informació que teníem sobre aquest nou “sexenni”: es provaria un projecte pilot que comptaria amb participació sindical. A dia d’avui no tenim més informació.

Tot això unit als plans per a la seva implementació, ha de ser consensuat amb els sindicats, per la qual cosa UGT ha exigit a la Secretaria General d’Universitats una reunió urgent per tractar aquest tema. Per la seva banda el Ministeri ens ha promès que en breu serem convocats per explicar els detalls del “sexenni”.

D’altra banda, el Camp 7: “Ciències Socials, Polítiques, del Comportament i de l’Educació”, per primera vegada es desglossa en dos subcamps, regulant els criteris per a l’avaluació de la recerca en Educació separadament de les ciències socials, polítiques i del comportament mentre que els criteris per a la resta de camps romanen iguals a l’anterior regulació.

A més, tornem a reiterar el nostre desgrat per la predilecció de les publicacions JCR, que només afavoreixen a les editorials estrangeres.

En breu, un cop siguem convocats pel Ministeri, us farem arribar tota la informació referent al “sexenni de transferència”.

Us adjuntem els criteris aprovats per a cada un dels camps d’avaluació de la Recerca: Criteris CNEAI 25-11-2018