Els delegats de personal al CEPASL de la Intersindical i la UGT, tenim clar que hem de tenir un calendari pel 2024 abans d’acabar l’any, però la darrera proposta presentada per la gerència està molt lluny del que demanem. Tres dels quatre sindicats amb representació al Comitè d’Empresa (CGT, Intersindical i UGT) hem optat per no signar.
La gerència, ens proposava un acord de pròrroga del calendari laboral del 2023, el qual si recordeu, tampoc es va acordar. Va ser una instrucció del rector.
Les raons de perquè no hem signat l’acord que ens proposaven són les següents:
-
- No podem signar un acord de pròrroga d’un calendari no acordat i que va ser instrucció del rector, i per tant, no referendat pels treballadors.
- El passat mes de desembre el BOE núm 308 del 24/12/2022 que va entrar en vigor el 1/1/23 deroga la suspensió que afecta al VIè Conveni, respecte al permís per assumptes particulars, vacances i dies addicionals als de lliure disposició; és a dir, especifica que tenim 12 dies de descans i no els 6 de l’EBEP que consta al calendari signat pel PASF.
- No hi consta cap de les millores de flexibilitat i conciliació familiar que vam argumentar a la gerència d’incloure i que altres universitats (UPF,UB, URV) ja gaudeixen desde fa temps.
- Les concessions de CCOO signant els calendaris anteriors de gerència, és un dels arguments que ha donat el jutge per desestimar en les reclamacions judicials fetes fins ara.
- Signar la darrera proposta, posa en safata a la gerència els arguments que necessiten per invalidar les possibles accions legals que la part social puguem emprendre al respecte.
Per altra banda, com ja sabreu, CCOO va denunciar els dies d’AP (tirant pel dret i saltant-se l’acord de denúncia que s’havia arribat a la darrera legislatura al Comitè d’Empresa) dels darrers calendaris i ha perdut el judici; precisament per haver signat . La sentència especifica clarament que al PASF ha de tenir un calendari d’acord al que especifica l’EBEP, on les condicions ja queden establertes. És per aquest fet que el PASF, ja han signat un acord de calendari pel 2024.
De tot plegat, se’n desprèn que la gerència no vol que tinguem més dies de descans perquè hi ha massa vacants a la plantilla. Creiem que la solució no passa per retallar els drets de la plantilla sinó per negociar solucions per tal de cobrir les vacants i ampliar la plantilla.
Per tant, de moment el calendari del 2024 està en mans de gerència i possiblement, al igual que l’any passat (el calendari del 2023 tampoc el vam acordar i signar), el rector torni a imposar el calendari pel 2024 abans d’acabar l’any.
Així doncs, els delegats de personal de la Intersindical i la UGT al Comitè del PASL, no podem signar un calendari que ens retalli més drets.
Seccions Sindicals Intersindical – UGT

