Ja es pot sol·licitar la devolució de l’IRPF de maternitat i paternitat

El Ministeri d’Hisenda inicia avui el període per sol·licitar la devolució de l’IRPF de les prestacions per maternitat i paternitat, començant pels pares i mares de nens nascuts el 2014 i 2015; per als nascuts el 2016 i 2017 haurà de fer-ho a partir del gener.

Segons ha avançat aquest mateix matí la ministra María Jesús Montero, el procediment comença descarregant AQUÍ el formulari per presentar la sol·licitud, que podrà fer-se de forma telemàtica o presencial a les delegacions de l’Agència Tributària.

UGT ha vingut reivindicant aquesta devolució des que el Tribunal Suprem, dictés la sentència de 3 d’octubre de 2018, establint com a doctrina legal que “les prestacions públiques per maternitat percebudes de la Seguretat Social estan exemptes de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques” , com havia vingut defensant el Sindicat des 2016.

Després de la publicació de la sentència, el secretari general UGT va enviar una carta a la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, en la qual reclamava la devolució d’ofici, sense necessitat de reclamació, de les quantitats cobrades per maternitat i paternitat per considerar-lo una qüestió de justícia que, a més, beneficiarà els més febles.

UGT ja va desenvolupar, en el seu moment, una campanya perquè les contribuents puguin reclamar la devolució de la quantitat abonada per IRPF per la prestació de maternitat, a través d’un formulari realitzat pel seu gabinet jurídic, una campanya que reprendrà en aquest context per ajudar a reclamar a tots els afectats.

El sindicat reclama que aquesta devolució també sigui extensible a les funcionàries i funcionaris públics que van percebre els seus salaris durant el permís de maternitat i paternitat a través de MUFACE, com ja ha anunciat el Govern, comprometent-se a aprovar els canvis normatius que siguin necessaris. D’aquesta manera, UGT anima aquestes funcionàries i funcionaris a reclamar la devolució en els mateixos terminis indicats per a la resta de treballadors i treballadores del règim general de la Seguretat Social.